Wat heb je nodig om een succesvolle webwinkel op te zetten?

Wat heb je nodig om een succesvolle webwinkel op te zetten?

 Wist je dat bijna 85% van de online ondernemers faalt? Weetje waarom? Omdat het zo toegankelijk is voor iedereen. Je kunt zo ondernemer worden, maar een geslaagde ondernemer worden is moeilijker. In dit artikel leer je meer over waar je op moet letten om een succesvolle webwinkel te starten.

1. Enorme wilskracht en 100% inzet 

Het klikt zo cheesy, maar het blijft waar. Mindset is alles wanneer je iets nieuws wilt leren. Want in 9 van de 10 gevallen ben je gewoon super slecht in het begin. Je leert terwijl je doet. Dus als het de eerst keer niet gelijk lukt, geef niet op en probeer het gewoon nog een keer. Vraag hulp aan een expert. En zie het als leerproces net als leren autorijden, in het begin denk je hoe ga ik dit ooit kunnen en vervolgens doe je het zonder erover na te denken. Als je dit onthoudt en dus niet de verwachting hebt dat je de eerste dag een miljoen omzet, dan gaat het helemaal goed komen met jou!

2. Focus je op verkopen 

Zoveel nieuwe webwinkel eigenaren zijn te lang bezig met het klaar maken van de site, nadenken over juridische dingen, nadenken over wat ze willen verkopen etc etc. Dit kost ze enorm veel tijd en inspanning, terwijl je eigenlijk nog nergens verstand van hebt. Hoe vaak wij wel zien dat mensen met een sterke motivatie beginnen, mega lang over een product nadenken, na maanden eindelijk een keuze maken en dat dit product gewoon totaal niet verkoopt of dat je zelf simpelweg niks begrijpt van adverteren. Vaak haakt iedereen hierna af, omdat ze al zoveel moeite en tijd erin hebben gestoken en dan flopt het helemaal. Dat is natuurlijk niet leuk.

Mijn advies: TEST TEST TEST, je zult nooit iets weten als je het niet hebt getest. Soms denk je “nou ik heb nu een geweldig product gevonden” en vervolgens verkoopt het voor geen meter. En soms heb je een product dat je denkt “wie wilt dit nou hebben” en dat verkoopt als een tierelier. Je kunt het vaak niet weten, ook al word je wel beter na jaren ervaring in het vinden van goede producten. Dus, niet te lang nadenken, zo snel mogelijk aan de slag met adverteren en testen!

3. Een conversiegerichte website

Conversiegericht betekent dat je site bezoekers makkelijk begeleid naar een aankoop. Nog makkelijk gezegd: een website die lekker werkt. Je wilt dat mensen gemakkelijk door je site kunnen scrollen en dat ze snel en moeiteloos de “voeg toe aan winkelmandje” knop kunnen vinden en daarna gemakkelijk kunnen afrekenen. Een voorbeeld daarvan is het “ add to cart balkje “ die wij vaak gebruiken voor shops. Het knopje blijft continu in zicht, dus wanneer de bezoeker ook maar een seconden denkt nou laat ik het kopen dan is de knop daar om ze te ontvangen! Kortom, zorg ervoor dat je site geoptimaliseerd is voor het verkopen van producten en er niet alleen mooi uitziet.


Wil jij ook een conversie gerichte site zodat je al 1 van de 3 punten op orde hebt? Stuur ons dan een berichtje en dan gaan we samen aan de slag!  

 

Terug naar blog